Monday, March 15, 2010

Diari Kehidupan 43

Bismillahirahmanirahim
15 mac 2010 (Isnin)

Assalamualaikum,
apa khabar pengembara blog saya. sihat ke atau masih berada dalam keadaan yang kurang memuaskan? adakah anda ada perasaan marah, benci atau tak suka dan bersedih. kalau perasaan itu, berwudhuklah, buatlah apa sahaja untuk menghilangkan perasaan itu seperti mendengar muzik atau membaca. kalau saya, jika saya sedih saya akan menulis, baca sajak dan membaca buku. ia mampu menghilangkan perasaan sedih kita.

baiklah, apa yang ingin saya ceritakan di sini adalah kisah saya untuk hari ini. hari ini saya bangun pukul 10.00 pagi. saya bersiap untuk ke kelas kerana ada pembentangan sejarah untuk kumpulan saya hari ini pukul 11 pagi bertempat di DKB(Dewan Kuliah B).saya awal juga bersiap masa tudan terus pergi ke kelas. dalam perjalanan saya bertemu dengan kawan saya Walter dan Azmee. kedua-duanya berasal dari Sabah.

dalam perjalanan tu kami berbual-bual. dah tak peduli dengan keadaan sekeliling. sampai kampus berpisah. diorang pergi ke kelas diorang saya pergi ke kelas saya. sampai kat DKB tu...aik, mana pergi orang-orangnya. tengok kiri kanan, rupanya mereka sedang duduk di suatu sudut tak jauh dari saya. saya pun pergi ke sana.

" kenapa tak masuk?" saya bertanya.

" kuliah kita digunakan untuk konvo ( Konvokesyen)." jawab salah seorang dari mereka. saya mengangguk. tahu perkara sebenar.

akhirnya kuliah pada hari itu batal dan saya balik ke rumah. sebelum tu jumpa pensyarah untuk pinjam buku panduan menulis karya kreatif. sampai kat kolej saya beli makanan. makanan saya harganya tak sampai pun RM 2.00. punyalah saya gembira. untuk melebihkan kepada harga Rm 2 lebih saya pun beli air oren rm 1. kat rumah apalagi tibailah...

lepas makan saya buka internet untuk melihat cerpen saya yang tersiar dalam penulisan2u.my. tajuknya Gelombang 04. hah, kalau nak baca cerpen ni sila ke laman web penulisan2u.my. kemudian pukul 2.00 pm saya pun tidur sekejap sebelum pergi ke kuliah pukul 2.30 pm nanti. tapi baisalah bila dah tidur tu, dah tak sedar-sedar dah. nasib baiklah rakan sebilik saya Suraya kejutkan. kalau tidak, hmm, melepaslah kuliah hari itu untuk kursus Kaedah Penyelidikan.

bila kuliah baru nak mula datang pula geng-geng saya hantar assignment. saya kuliah di pejabat pensyarah saya iaitu Dr. Siti Kahriah kerana hanya saya seorang yang ambil kursus tu. yang selebihnya hanyalah sembang-sembang. sampailah pukul 4. saya minta izin untuk balik kerana saya nak pergi ke gim untuk latihan.....di bawah kelab. dalam perjalanan balik tu sekali lagi saya terserempak dengan Walter dan Azmee. kami pulang sama-sama.

pukul 4.00 saya pun pergi ke latihan namun hujan tiba-tiba turun. lebat juga. nasib baiklah saya ada bawa payung. secara kebetulan je. tak terfikir pun nak bawa payung tetapi saya ingat yang saya ada simpan payung kat dalam kocek beg sandang saya masa saya pergi ke KL hari itu. hujan berhenti ketika jarum jam menunjukkan pukul 5.00.

saya sampai kat gim pukul 5.30 bersama dengan rakan saya, Mimi. orang sabah juga. kos sains sukan. lasak dia ni. di belakang gim tu ada pesta konvo, jual-jual barang. tak pergi tengok pun. hampir nak dekat pukul 7 pm baru balik. jumpa Ketih dan Umie di bastop khar. Umie suruh saya update blog. jadi masa ni saya pun update lah.

emm, nak tidur kejap. nanti nak buat tugasan kumpulan pula. baiklah, sampai sini sahaja wahai diri dan anda semua, salam......Hanako

No comments:

Post a Comment