Saturday, March 6, 2010

Diari kehidupan 42

bismillahirrahmanirahim
7 mac 2010 (ahad)

Assalamualaikum

masih setia mengembara di blog saya? kalau masih terima kasih kepada anda. baiklah, saya akan menyambung diari kehidupan saya yang ada kaitan dengan diari kehidupan 41. semalam iaitu malam sabtu diadakan malam gema puisi oleh para penyair terkemuka, persatuan karyawan Perakdan penulis UPSI. juga bertempat di Dewan Seri Tanjung UPSI.

antara tetamu yang datang ialah wakil menteri besar perak, Hj Suhaimi Hj Muhammad, M. Ghazali, Mana Sikana, J.M Zakir, Muhammad Said, Adik kepada Kumpulan Koprotasa, pensyarah UPSI dan banyak lagi. manakala pengacara majlis pada masa itu ialah Zakiah Anas Iaitu pengacara rancangan 999 dan Ahmad Fitri Yahya iaitu pengacara TV 3.

malam gema puisi ini menampilkan beberapa penyair seramai 21 orang. malah malam gema puisi ini dihadiri oleh begitu ramai para penonton yang terdiri daripada pelajar UPSI sehingga tidak cukup tempat duduk. majlis ini dimeriahkan lagi dengan penampilan khas dari kumpulan pemuisi UPSI iaitu Perindu Alam, yang menampilkan 4 orang Mahasiswa dari sabah yang mengadaptasi sebuah Puisi M. Ghazoli kepada lagu Puisi.

malam gema puisi ini sebenarnya kemuncak sekaligus penutup kepada seminar yang diadakan selama dua hari ini. pada peringkat awalnya, kami tidak menjangka majlis ini akan dihadiri oleh orang ramai kerana jika dilihat kepada seminar sebelum ini agak sedikit yang datang tetapi Alhamdulillah, sangkaan kami tidak tepat. malah kerusi terpaksa ditambah memandangkan kedatangan penonton yang agak ramai dan tidak putus-putus.

di akhir persembahan ditampilkan pensyarah kesayangan kami iaitu dr. Talib Samat bersama anak muridnya Rafizi untuk mendendangkan lagu yang saya sudah lupa tajuknya. kepada mereka-mereka yang menghadirkan diri dalam majlis malam gema puisi ini, terima kasih banyak-banyak saya ucapkan atas kedatangan anda semua. sesungguhnya kedatangan anda telah memeriahkan lagi majlis ini dan sekaligus membuatkan kami gembira. terima kasih sekali lagi.

hmm, rasanya dah tak ada lagi yang nak diceritakan, sampai di sini sahaja diari saya hari ini, salam dariku untuk diri dan anda semua, salam.......Hanako

No comments:

Post a Comment