Thursday, May 19, 2016

Sunan - Cinta Sang Kembara




Bismillahirahmanirrahim

# Novel yang menjadi teman saya beberapa bulan yang lalu, karya Ramlee Awang Murshid.

# Novel pengembaraan seorang lelaki bergelar Laksamana Sunan di bumi Allah kurun ke-15 yang lalu.

# Cinta kepada Sang Pencipta melebihi cinta kepada manusia. 

# Saya suka novel ini. Menghayatinya bagaikan saya masuk ke dalamnya. Melihat kehidupan heronya yang sentiasa mendahulukan Allah SWT daripada semua yang ada padanya.

#Novel yang berada dalam simpanan saya.

# Insya Allah, jika ada novel yang menyusul kemudian, saya adalah salah seorang watak sampingan yang menjadi pembeli utama.

#Engkau Bagaikan Puteri Haryani - Kisah Sunan dengan Haryani, paling tak boleh dilupa. Macam orang lain juga. Kisah mereka sangat unik. Cinta kerana Allah SWT. 

#Ditunggu filemnya nanti. Insya Allah.

No comments:

Post a Comment