Monday, May 16, 2016

Imbas kembali


Bismillahirahmanirrahim


Assalamualaikum dan selamat sejahtera semua. pagi ni di kala sibuk menelusuri blog orang lain, tiba-tiba teringat dekat seorang sahabat saya ini. Apa khabar agaknya dia? saya buka blognya dan kembali membaca entri-entrinya semula. Entri yang pernah saya baca dulu. bertahun-tahun yang lalu. Kadang terfikir, di mana dia agaknya. Kali terakhir bertemu tahun 2011, lepas itu kelibat dan cerita tentang dia terus hilang.  Sampai sekarang, saya tak tahu apa cerita tentang geng saya ni. 

Saya harap dia baik- baik saja dan terus menjalani hidup seadanya. Rindu dengan dia. Teringat kenangan bersama dia. Saya ni banyak cakap. Masa di U dulu, saya boleh dikatakan seorang mahasiswa dan sahabat yang banyak mulut (baru perasaan selepas muhasabah diri). Dia pula seorang yang pendiam. Ketika kerja pun macam tu juga. Saya rindu dengannya. Sungguh saya rindukan dia Ya Allah. Rindu mendengar coletahnya. Rindu dengan sikap ambil beratnya. Rindu dengan sikap sabarnya mendengar cerita saya. Bagi saya dia sahabat yang baik. Saya suka.

Sahabat,
walau di mana pun 
engkau berada
kau tetap di dalam jiwaku
bernafas nan satu
moga engkau
bahagia selamanya
jaga diri
jaga kesihatan
aku tak ada untukmu
melihat jasadmu
hanya mimpi
yang menyatukan kita
dalam bebayang impian
yang tak pernah sirna.

# Cinta-Nya menyatukan kita dalam doa kudus
# Gambar di atas bukan milik saya

No comments:

Post a Comment