Sunday, May 1, 2016

Wahai Jiwa Yang Menyenangkan Aku


Bismillahirrahmanirrahim

Wahai jiwa yang menyenangkan aku
moga engkau bahagia di sana
menjalani hidup dengan iman dan takwa
merentasi liku dengan penuh kebijaksanaan.

Wahai jiwa yang menyenangkan aku
gembirakan hatimu, usah berduka
carilah kegembiraan, jangan cari kesedihan
kerana dunia ini bukan untuk ditangisi
percayalah wahai diari jiwaku
jalan kebahagiaan amat luas terbentang
jika kita berani mengharunginya.

Wahai jiwa yang menyenangkan aku
maafkan aku atas khilaf diriku
ku mohon engkau mengerti
aku hanya mahukan sedikit penghormatan
hakku sebagai seorang wanita
sebagai seorang umat Rasulullah
kerana ingin ku jadikan diriku seperti
Khadijah mahupun Aisyah ataupun Fatimah
yang mendambakan redha dan cinta sejati
daripada Allah dan wildan yang menjadi 
bidadaranya di dunia dan akhirat.

Wahai jiwa yang menyenangkan aku
jika kita temukan jalan hidup
maka berdoalah pada-Nya
moga doa kita serupa
moga permintaan kita serupa
moga harapan kita menjadi kenyataan
tidak di dunia, mungkin di akhirat sana
insya Allah, aminnn


S.  Hana AK




No comments:

Post a Comment