Saturday, January 23, 2010

Diari Kehidupan 35

Bismillahirrahmanirahim
23 Januari 2010 (Sabtu)

Assalamualaikum
Alhamdulillah, syukur kepada Allah SWT kerana memelihara saya dan kawan-kawan dalam perjalanan kami yang panjang dari pagi hingga ke petang hari ini. sebenarnya kami tak jadi pergi UM sebab ada masalah sedikit jadi kami tukar fikiran pergi ke UKM. nak kumpul bahan untuk sejarah, kursus minor kami. uhh, rasanya saya akan ceritakan serba sedikit perjalanan kami itu.

Jam 7.30 pagi kami bertolak dari Kolej Harun Aminurrashid dengan menaiki bas SKS KL.sampai di pudu raya kami terus menaiki LRT Komuter. tambangnya Rm 1.70 seorang untuk ke bandar tasik selatan. sampai kat tasik selatan kami naik pula LRT lain untuk terus ke UKM. maknanya kami 2 kali naik LRT yang berlainan.

semasa dalam LRT tu, kami berada dalam keadaan yang selesa disebabkan penumpang yang sedikit. boleh berbual-bual pun. sepanjang perjalanan kami (saya, wani, Anie, Fiza, Amie dan maini) berbual-bual lah. apa lagi kannnn.

sampai kat UKM kami naik bas UKM untuk ke Perpustakaan Tun Sri Lanang UKM. hajat hati naik bas rapid tapi dibatalkan. sebenarnya inilah kali kedua kami pergi kat UKM (orang yang sama) cuma kali pertama tu kami ada kawan yang pernah belajar di UKM sebagai penunjuk jalan, namanya Huda. tapi sekarang hanya kami berenam tanpa dia. payah juga tapi Alhamdulillah sampai juga kat sana.

cuma kredit seorang kami tu, berkurang disebabkan asyik telefon Huda untuk memintanya menunjuk jalan. sampai kat perpustakaan, kami pun cari bahan. kemudian fotostat. cepat juga sebab kami beli kad untuk fotostat. selain cepat ia juga menjimatkan duit. Rm 14 untuk satu kadyang boleh memefotostat entah berapa helai kertas.

dah fotostat, kami pun pulang lah. jam sudah menunjukkan pukul 1.10 tengah hari. kami singgah di rumah kawan wani iaitu leha yang tinggal di asrama UKM. sebelum tu kami tapau nasi dan makan di biliknya. sembahyang juga.

dah tu, kami pun balik kat pudu raya. masa balik tu enjoy saja sebab gembiranya tak terkata. sapa tak gembira. dah dapat bahan walaupun sikit. cuma saya sajalah. yang lain tak tahu. gembira ke tak. nanti saya tanya diorang kalau bolehlah atau ingat atau tak malas. maaf ya.

sampai kat pudu, belih belah di Mydin. belanja sakan. Pas tu jam 5 terus balik tanjung Malim. naik bas SKS KL. bas ni terus ke kolej kami, kolej Harun Aminurrashid. lepas sampai tu...uhh tak yah lah cerita ya. sebab biasa saja. kisah hidup yang sama seperti hari-hari kami di sini sebagai seorang mahasiswa dan mahasiswi.

baiklah, sampai sini sajalah cerita saya. sampai jumpa lagi wahai diri dan pengembara blog saya. Salam...Hanako.

No comments:

Post a Comment