Wednesday, February 24, 2010

Entah, macam mana boleh termusafir ke dunia yang lain pula.....

Bismillahirrahmanirahim
Assalamualaikum

entah, kalau mengikut tajuk post saya kali ni memanglah saya nak ceritakan sesuatau kepada anda para pengembara blog saya... nak tahu..saya tahu kamu pasti tak nak tahu kan. tak pe..saya nak cerita juga. baik, bacalah cerita saya ni.

semalam, ada kawan saya datang ke bilik saya nak buat kerja lah sebabkami satu kumpulan. sebelum tu dia minta saya tolong ajar dia buat blog. kami pun buat kerja kami masing-masing. ni belum lagi buat blog ni.

lepas habis kerja semua, saya pun tunjuklah macam mana nak buat blog. bersemangat ni nak tunjuk. macamlah pandai sangat. yelah, saya kan dah 'senior' buat blog ni. saya pun taip blogspot kat adress n keluarlah blogger. korang pun dah tahu kan....

diteruskan cerita...saya pun kliklah di creata a blog tapi error pula. kawan saya ni tengok n tunggu je. saya punyalah kasihan. lepas tu terfikir...kan ada perkataan creata a blog dalam blog saya. mungkin di situ saya dapat hasilkan satu blog untuk kawan saya ni kot...

apalagi, saya pun bukalah blog saya, tulis email dan pasword terus masuk ke dalam blog. saya cari create a blog tu. hah dah dapat dah. saya pun buatlah blog kat situ.
saya tanya kawan saya dia nak tulis adress apa dalam blog dia tu. dia cakap tak tahu. saya pun fikirlah yang sesuai untuk alamat blog dia.

" hah, dah dapat. apa kata saya bagi alamat blog ko, penamenangis. blogspot.com." kawan saya ni senyum-senyum je. bantai jelah. itu kot dia fikir. yang penting saya ada blog.

dah tu, saya pun tekan continue dan tetiba hai, kenapa profil penamenangis ada kat bulan dan bintang. kenapa bukan pena menangis. saya pun garu-garu kepala yang sememangnya tak gatal pun tapi gatal jugalah.

"ini blog kak sue, kak sue salah buat blog untuk saya." kata kawan saya.

" ye ke. oh ya, ingatkan betul dah. rupa-rupanya saya salah kiu. saya dah buat blog untuk diri saya sendiri. sebenarnya, untuk buat blog orang lain buat di tempat yang tadi tu yang tak boleh masuk tu. tu je. ni untuk buat blog saya yang lain.

apalagi, saya pun tak dapat buat apa-apa. tak apalah, pena menangis untuk kawan saya dah termusafir pula kepada saya.

" nantilah saya buat blog kak sue, saya buat sendiri kat rumah. yang penting saya dah tahu kat mana nak buat." uijar kawan saya tu. sedih juga saya dengar.

" oklah kalau begitu. ingatkan saya boleh buat blog kat kau, rupanya saya buat pula blog untuk saya sendiri tanpa sengaja. minta maaf noh."

" tak pe kak sue. emm, saya balik dulu."

" ok." dan saya pun menghantar kawan saya ni dimuka pintu dengan muka masih sedih.

hmm, entah macam mana boleh termusafir ke dunia yang lain pula. jadi, sekarang ni saya ada dua blog yang saya sendiri tak tahu apakah saya boleh berlaku adil atau tak dengan kedua-duanya. kalau saya nak ceraiakan bulan dan bintang..ehhh, tak boleh. kalau saya ceraikan diari sang penyair(tajuk blog saya untuk penamenangis), tak boleh juga. nanti dia menangis.

jadi kesimpulannya, saya akan cuba berlaku adil untuk kedua-duanya sekali. Insya Allah....

kepada pengembara blog saya, anda boleh layari blog saya yang kedua ni di lama web penamenangis.blogspot.com

salam....Hanako

No comments:

Post a Comment