Friday, February 12, 2010

Diari Kehidupan 39

Bismillahirhahmanirahim
12 Feb 2010 ( Jumaat)

Assalamialaikum
hmm, apa khabar pengembara blog saya? dah lama rasanya saya tak mengupdate blog saya ini. biasalah kan. takkan nak bergayut tiap masa dengan blog ni. sememangnya saya pun ada kerja yang nak di buat juga.

uhh, sekarang ni cuti pertengahan semester selama seminggu. jadi saya rasa dua tiga hari saya akan balik ke Kl. manakala yang selebihnya saya akan habiskan di kolej ni. kawan-kawan yang lain dah balik dah. tinggal saya seorang yang ada kat sini bersama-sama dengan kawan-kawan sabah n sarawak.

saya pun dah beli tiket bas. sebenarnya kalau bercakap tentang cuti ni hanya ada dua perasaan iaitu, gembira dan sedih. teka mana satu saya? emm, mesti kamu akan katakan saya gembira bukan? ehhh dokkkkk...actually i'm so sad. tak perlulah saya terangkan mengapa dan kenapa.

sekarang saya tengah menyiiapkan proposal tesis saya. Insya Allah, hanya tinggal satu sem lagi sem depn, saya akan menghabiskan pengajian saya di dunia UPSI ni. rasanya saya juga akan turut mengalami masalah perasaan eperti mereka yang akan kelaur dari UPSi ni nanti.

tapi terus terang, saya akan berasa sedih meninggalkan dunia sementara saya di UPSI ni. rindu dengan kehidupan sepanjang berada di sini, rindu dengan Pensyarah, dengan fakulti bahasa, perpustakaan, bangunan-bangunan di sekitarnya, alamnya, elusan anginnya, bak kata orang, rindu segala-galanya.

tak apalah, setiap pertemuan akan berlaku perpisahan bukan. jadi saya akan terus merelakannya. redha dengan ketentuan yang Allah SWT telah tetapkan. bila kita merelakan sesuatu itu, pasti Allah akan memberikan kita yang lebih baik darinya.

baiklah, cukup setakat di sini sahaja diari saya hari ini. sampai jumpa lagi, wahai diri dan anda semua. salam....Hanako

No comments:

Post a Comment