Saturday, October 17, 2009

Diari kehidupan 21

bismillahirahmanirrahim...
18 Oktober 2009 (Ahad)

kisah saya sekarang ni lain dari yang lain...tapi hampir nak sama. sekarang ni saya tak ada kuliah. memanglah tak ada. kan hari ni hari minggu. hah, esok baru ada kuliah. semalam awal saya tidur. sekitar pukul 11. tapi roomate tak ada, balik kampung dia. sudah dua hari saya bertiduran tanpa teman. takut juga sebenarnya kalau tetiba masa saya bangun tengah-tengan malam, ada orang lain yang tidur di katilnya. makhluk yang .....tapi saya dah sediakan pendinding dah, sebelum tidur baca doa dan ayat kursi. tapi jangan hairan, sebab ada juga makhluk tu datang walaupun kita dah baca ayat kursi, macam housmate saya semester lalu.
oh ya, hairan saya...apa mimpi saya malam tadi ya. sejak akhir-akhir ini saya sering bermimpi yang bukan-bukan. gangguan syaitan kah atau petunjuk dari Allah. tapi yang pastinya mimpi saya tu, saya tak ingat...semua mimpi saya tu saya tak ingat apabila bangun dari tidur. tapi ada satu mimpi ni yang saya tak akan lupa sampai bila-bila. cuma mungkin selepas ni lupa kot sebab saya dah ceritakan pada orang lain.
dalam mimpi saya tu saya tak tahu di mana saya berada..tapi yang pastinya sayup-sayup di kejauhan sana saya terdengar orang mengaji al-Quran. merdu sekali dan menusuk hati saya sehingga saya menangis. saya fikir saya akan mati lepas tu....saya turut mengikut suara itu mengaji sambil menangis...tiba-tiba saya terjaga dan anehnya saya kesat air mata tapi tak ada. saya fikir peristiwa itu terjadi dalam realiti...rupanya hanya mimpi belaka. namun itu menyedarkan saya bahawa Kuasa Allah siapa yang tahu....kita akan mati bila-bila masa sahaja...selalulah muhasabah diri...bukan untuk anda semua sahaja tapi saya juga.
baiklah sampai sini saja wahai diri dan anda semua..salam...Hanako

No comments:

Post a Comment