Thursday, October 1, 2009

Diari kehidupan 17

Bismillahirrahmanirahim
1 Oktober 2009 (Khamis)

hari ini macam-macam kisah hidup saya. macam-macam yang saya lalui tapi bagi saya biasa saja. saya bangun pukul 9 pagi. biasalah tu kan..walaupun saya ada kuliah toturial sejarah Asia Tenggara tapi buat muka selamba saja. lagipun saya bukan nak bentang tugasan. ish bukanlah buat muka selamba betul-betul ada jugalah takut sedikit. saya lambat ni kerana nak tunggu kawan saya sorang ni. lambat sangat bersiap. saya dah siap siaga awal-awal lagi. tinggal nak pergi saja lagi.
sampai di makmal 3 tu pembentangan dah nak mula dah. kali ini adalah pembentangan kumpulan dan kumpulan lain akan mengkritiknya. yes..nasib baik hari ini bukan pembentangan kumpulan saya ataupun kami yang mengkritik ahli kumpulan lain. hari ini dapatlah kami mengetahui bagaimana caranya mengkritik pembentangan kumpulan lain.
lepas habis pembentangan saya pun tengoklah jam...aik...baru pukul 9.35 pagi. awalnya habis pembentangan. selalunya saya akan meminta izin daripada pensyarah untuk keluar lebih awal 5 minit untuk ke kelas toturial Peda Bm di taman u. tapi kali ini tak merasalah saya nak minta izin. lepas bentang dan kritik dan mendapat ilmu sedikit saya dan geng-geng lain pun keluarlah. nak buat apa lagi kan. takkan tak nak keluar pula bila habis kuliah. takkan tunggu tentera darat nak angkut pakai helikopter atau kereta kebal pula kan. jadi dengan senang hati saya pun p lah di taman u untuk kuliah yang seterusnya. sampai kat sana... hai..belum mula lagi bro...ingatkan dah mula. saya tengok jam lagi sekali...bukan kerana jam saya ni baru ya..jam saya ni lama dah...ataupun saja nak tunjukkan aksi atau cara macam mana nak tengok jam dengan betul. ohhh patutlah...jam baru 10.05 minit. biasanya pensyarah akan datang lewat. bila pensyarah datang terus mikroteching pun mula. adei, ni yang buat otak saya jem ni. bukan jem roti.
lepas kuliah tu saya balik rumah kejap n p kuliah ganti PBK di Dp pula. sebenarnya saya tak tahu ada kuliah ganti hari ini. nasib baik george bagi tahu. itupun ada sedikit keraguan lagi. lepas tanya yang lain keraguan saya hilang. masa kuliah itu saya ingatkan ada pembelajaran rupanya tidak. hantar tugasan dan buat undian pula. saya pula tengah cari ahli kumpulan saya. yelah saya ahli baru dalam kumpulan saya tu. aik..tak ada...ni yang buat saya konpius ni. mana ahli kumpulan saya. takkan sakit kot. alih-alih saya tukar kumpulan.
lepas DP pergi pula open house di dataran auditorium. banyak juga orang yang datang. emmm..nak bantai makanan semua tak larat jadi pilih menu yang sesuai sajalah. lagipun dah kenyang. sekali tengok meriah juga hari raya terbuka ni. ada pula lagu raya berkumandang. mendengar lagu yang didendangkan teringat saya tentang kesepian ketika cuti raya dulu. duduk sorang-sorang di rumah. nasib baik ada burung yang saya tak tahu jenis apa menghibur hati ini.
lepas tu saya dan kawan p klinik untuk tengok kawan kami. balik kolej pakai kereta ambulans. pukul 5 pula pergi kuliah di tadahan utara 3 untuk kursus teori dan kritikan sastera. hari ni pensyarah en. halim bagi rumusan saja. tak mengajar pun. esok ada ujian pula dah. mau dekat pukul 7 baru balik kolej.
baiklah, sampai sini saja kisah saya hari ini. sampai jumpa lagi. salam dariku untuk diri dan anda semua...salam...Hanako...

No comments:

Post a Comment