Friday, January 1, 2016

Bicara Kehidupan


Bismilllahirahmanirrahim

Assalamualaikum sahabat semua. Harap kalian sihat sejahtera. Juga diharapkan kalian gembira menjalani kehidupan seharian. Moga kita sama-sama mendapat rahmat dari Allah SWT. Sahabat, saya tak tahu kenapa tiba-tiba saya kering idea untuk menulis. Hati berkobar-kobar tapi bila pena di depan mata, tiba-tiba semua yang ingin diluahkan hilang serta merta. Kenapa dengan saya? maafkan saya sahabat sekalian, Mungkin saya perlu lebih masa untuk kembali menulis atau kembali mengolah ayat untuk dimuatkan di sini, blog saya yang biasa-biasa ini.

Sahabat, terima kasih kerana sudi menziarahi blog usang saya ini. Terima kasih banyak-banyak, moga ada manfaatnya kepada kalian dan diri ini juga. Cuma rasa sedih pula bila mengingatkan banyak entri terdahulu yang hilang dari blog ini. Rasa rindu dengan entri-entri tersebut. Insya Allah, jika ada masa, jika panjang umur, jika semuanya, saya akan cuba dapatkan balik entri-entri tersebut. Insya Allah.

Sahabat, pagi ini cuaca sangat baik. Dengar burung-burung syurga menyanyi riang, dengan pohon-pohon cinta merendang di mana di sebalik dedaun itu menempel setitis dua embun pagi. Sungguh terkesan di hati sahabat sekalian. Pagi-pagi ini amat baik kita mulakan hidup dengan zikirullah. Zikir itu penenang jiwa. Ya zikir itu penenang jiwa. 

Sahabat sekalian, sekali lagi saya ucapkan terima kasih kepada kalian. Jika kalian tidak mendapat apa-apa dari blog ini, tidak mengapa jika kalian tidak lagi menjengukknya. Hak kalian menentukannya. Maafkan saya. Sungguh saya gembira bersama kalian. Kalian adalah sahabat-sahabat saya. Insya Allah di dunia dan akhirat. 

Salam damai dari saya. Sampai jumpa lagi sahabat semua, salam.

#gambar di atas bukan hak milik saya

No comments:

Post a Comment