Friday, September 25, 2009

Kembali….280909

Seminggu, Upsi tiada keriangan
Tiada keceriaan. Tidak berseri lagi.
Seminggu lamanya
Upsi bersendirian
Tidak secerah mentari ataupun bulan
Setelah ditinggalkan penghuni – penghuninya
Yang dahagakan kebebasan dari
Ruang isinya yang ketat.

Tiba-tiba pagi yang indah itu datang
Upsi kembali ceria. Berseri.
Ia tidak lagi bersendirian
Para PENGHUNI sudah menemaninya
Lalu ia berteriak keriangan…

“ Pagiku, tengahhariku, petangku, malamku
Dipenuhi dengan deram derum bas pelajar
Setiap ceruk bengunanku dipenuhi dengan suara
Para penghuni ketawa
Aku bahagia aku gembira
Aku tidak lagi kesepian. Kesedihan tidak lagi membelengguku
Sudah ada orang yang menjadi sahabatku”

Aku, satu- satunya U
Melahirkan guru-guru yang berwawasan
Menjadi anak didik yang gemilang .
Cuma aku takut ,
Adakah penghuniku ini memahami impianku.



Nukilan: Suhana Ak
Tarikh : 090707
Masa: 5.00 -5.36 pm.

No comments:

Post a Comment