Monday, September 14, 2009

Diari kehidupan 13

bilsmillahirahmanhirahim....
14 september 2009 (Isnin)
balik dahhh kat kolej. semalam sampai saja kat rumah tu saya nampak kakak saya buat popia. katanya dari pukul 7.oo pagi sampai pukul 6 petang mereka baru sempat buat 2 buah jerayan yang berisi popia. banyak juga. masa berbuka puasa masing-masing berselera. perut saya dah masuk angin dah menunggu waktu berbuka tadi. emmm, sedapnya ayam ni...ngap...masuk seketul ayam di mulut.emmm sedapnya sayur ni..lagi ngap...masuk beberapa ulas sayur kat dalam mulut. sebelum sampai kat rumah semalam tu saya macam pening sikit sebab terlalu lama duduk kat dalam bas. saya sebenarnya tak boleh kena ikon lama-lama. Masuk kat Lrt pun macam nak pengsan sebab terlalu ramai orang dan nasib baik dapat tempat duduk. hah, nasib baik harga tiket Lrt mantain.
pagi tadi lepas sahur tak tidur lagi. pukul 8 saya pergi hospital. ni lagi yang problem ni. sepanjang perjalanan jem...jem...jem...masa nak sampai kat hospital tu barulah teksi yang saya naik dapat meluncur dengan laju. masa di hospital itu...macam-macam ragam manusia saya nampak. nilah yang dinamakan kehidupan. ada yang menangis, ada yang berjalan sini sana tanpa destinasi, ada yang duduk sambil baca akhbar dan tidak kurang juga yang berbual-bual. tapi ramai pasien yang duduk dan berdiam diri. saya pun duduk juga. dikelilingi oleh manusia yang senasib dengan saya dan manusia yang tak senasib dengan saya.
lepas balik dari hospital saya terus balik p kolej. seperti selalu saya naik teksi ...lrt...jalan kaki...bas.. kemudian teksi balik. sampai pukul 1.20 tengah hari. kalau semalam saya pulang kat rumah kakak tak bawa apa-apa pun cuma bawa beg saja. bila balik kolej borong barang. berat juga tapi tekadku dalam hati..saya mesti bawa barang ni sampai kat kolej. masa saya balik kolej tu saya naik bas star coach. harga tiketnya 7.00 sahaja. tapi tak berhenti di kolej tapi di pekan. sekali fikir macam murah tapi bila dua kali fikir macam sama sahaja dengan naik bas SKS. yelah..berhenti di pekan kemudian terpaksa naik teksi juga p kolej. saya sampai sahaja... ponteng kuliah lagi pukul 2 ni. akibat penat....eh penat ke...tak penat pun sebenarnya cuma rasa mengantuk. saya tidur sampai pukul 3 tadi. oh ya pukul 5 karang saya nak p latihan...sekarang jam dah pukul 4.25 jadi saya kena bersiap siaga lah. okeylah...berhenti sampai sini. nanti sambung balik. salam untuk diri dan anda semua....assalamualaikum...Hanako.

No comments:

Post a Comment