Tuesday, September 15, 2009

diari kehidupan 14

Bismillahirahmanirahim....
yaaaa sekarang sudah memasuki diari kehidupan yang ke 14 pula. semakin lama ramadhan semakin menuju ke pengakhiran. kemudian disambut dengan salam aidilfitri kemudian aidiladha. saya pula terus keseorangan. telinga ni dah lali mendengar pertanyaan dari sahabat-sahabat pasal saya nak raya kat mana. seperti biasa saya jawab sambut raya di kolej. huh adalah sahabat-sahabat yang ofer saya supaya ikut mereka balik. tapi dengan sopan saya tolak. yelah saya tolak sebab saya tidak mahu nanti kuih raya diorang habis saya makan. tapi selepas saya tolak permintaan tu saya cakaplah jangan lupa bawa kuih raya untuk saya sekali. kuih apa=apa sajalah. yang penting ada iras-iras kuih. jangan kek lapis Appolo sudah.
saya fikir proses mengambil berat terhadap diri saya dah habis rupanya tidak. ada lagi yang terus tanya saya pakai apa balik kampung ni.
" sujana ko balik dengan apa raya ni." orang yang tanya ni tidak tahu saya tidak balik jadi dengan selamba saya jawab.
" kapal terbang air asia dah tak pakai dah. saya pulang sendiri dengan berenang di laut china selatan."
" kau nak berenang untuk balik. kau biar betul. kan jauh tu..." terkejut dah sahabat saya ni.
" alaa, biasa saja. masa berenang tu saya pakailah gaya berenang. kuak lentang kah, gaya bebas kah, gaya kupu-kupu kah. masa ombak menghempas badan saya ni saya mungkin pakai gaya bebas sebab teknik ni boleh menyelam."
" entah-entah dua minggu baru ko sampai." ujar kawan saya. saya hanya tersenyum.
saya tidak jawab perbualan itu lagi. malas saya. jadi saya biarkan mereka dengan persoalan yang tersendiri.
hari ini saya hantar tugasan pedadogi bm. karang pukul lima ada kuliah lagi tapi mungkin batal jadi saya ganti pergi latihan di gimnasium. tadi saya tengok nur kasih episod ke 16 di rumah kawan saya Suliza.
eh, saya rasa mengantuk sangat. okelah, saya akhiti diari ni dengan lafaz Assalamualaikum wkt untuk diri sendiri dan anda semua. lagipun kilat di luar dah mula mengganas. Selamat menyambut hari raya....salam ...Hanako.

No comments:

Post a Comment