Sunday, November 8, 2009

Diari kehidupan 26

Bismillahirrahmanirahim
09 nov 2009 (Isnin)

semalam saya baru balik dari KL...hari ini terus menjalani exam pukul 9 bertempat di SITC. Alhamdulillah, saya berjaya mejalaninya dengan baik. taklahbaik sangat. biasa saja.

sekarang saya nak sambung tentang topik PERSAHABATAN. dalam diaria sayayang sebelumnya saya hanya bermain dengan perasaan tentang aspek ini. jadi sekarang saya akan melibatkan kehidupan di luar pula.

bercakap tentang persahabatan, bagi anda, siapakah sahabat anda? adakah sahabat anda adalah kawan anda sekarang. kawan yang mengenali diri anda? ataupun mereka yang mengenali diri anda? saya tidak kisah tentang jawapan anda semua.

bagi saya, sahabat saya adalah semua makhluk ciptaan Allah. malah Allah sendiri pun sahabat kita juga. tapi Allah adalah sahabat kita yang terbaik dari semua sahabat kita di alam semesta ini.

binatang pun sahabat kita, begitu juga dengan alam, malah matahari dan bulan serta bintang pun sahabat kita juga, malah manusia yang kita tidak kenali seperti orang jahat pun sahabat juga.

persahabatan tidak memandang kepada umur, harta, pangkat, agama, kedudukan, asal usul, dan sebagainya. semua yang ada di dunia ini adalah sahabat. pengemis juga sahabat kita. orang yang cacat juga sahabat kita.

cuma sejauh mana kita menghargai sahabat kita tertakluk kepada diri kita sendiri.

k lah...sampai jumpa lagi wahai diri dan anda semua....Hanako.

No comments:

Post a Comment