Monday, July 25, 2011

Ya Allah, Ya Rahman Ya Rahim

Ya Allah, begitu banyaknya Hamba yang berdoa kepada-Mu. dan aku adalah salah seorang daripadanya.

Ya, Allah, aku cemburu ya Allah. aku sangat cemburu. aku takut engkau tak mahu mendengar setiap doa-doaku.

Ya Allah, aku juga malu. aku malu ya Allah. entahlah kenapa aku mesti malu tapi mungkin disebabkan aku malu untuk meminta sesuatu yang sentiasa sama setiap ketika, detik dan saat. ya Allah saat ini juga aku bercakap kepadamu agar engkau mendengar rintihan hatiku.

Ya Allah, kadang aku terfikir apakah mungkin engkau boleh mengabulkan permintaan hamba-hambamu yang banyak ini dalam satu masa. apakah engkau memilih permintaan hamba-hamba-Mu?

Ya Allah, kadang-kadang aku berputus asa ya Allah. aku tidak mahu berdoa lagi kerana aku rasakan yang engkau tak akan mendengarnya tapi kenapa, kenapa saat aku lupakan Engkau, saat itulah engkau berikan aku ujian hati, perasaan? kenapa Ya Allah?

Ya Allah, kalau boleh, jika engkau izinkan mata ini melihatmu aku ingin melihat-Mu ya Allah. aku ingin bertanya banyak perkara dengan-Mu. aku tak kisah Ya Allah, aku tak kisah aku tak dapat masuk taman-Mu seperti yang selalu sahabat-sahabatku impikan dan dambakan dari-Mu selama ini. Ya Allah, Aku mahu aku ingin melihat-Mu dan berbual-bual dengan-Mu tapi apakah engkau mahu mengizinkan aku.

Ya Allah, rasanya aku tidak layak berkata ini kepada-Mu. aku terlalu jauh terpesong ya Allah. saat ini, saat tanganku ini tak berhenti bergerak, hati ini sedih seiring air mataku membasahi baju yang aku pakai ya ALlah. rupanya aku tidak sekuat yang aku sangkakan selama ini.

Ya Allah, jika selama ini engkau makbulkan doa sahabat-sahabatku walaupun doa mereka lewat daripadaku aku redha ya ALlah. aku Redha kerana mereka lebih memerlukan. ya Allah, Ya Rahman Ya Rahim, sampai akhir hayatku aku akan berdoa dan akan sentiasa berdoa dan bercakap dengan-Mu. Biarpun sebahagian doaku itu engkau tak makbulkan tapi aku harap saat aku berada di sana nanti aku akan menagihnya Ya Allah.

No comments:

Post a Comment