Friday, August 7, 2009

Diari Kehidupan 1

Benarlah...segala kehidupan di dunia ini adalah ketentuan dari Tuhan Yang Maha Esa. Rezeki, jodoh, ajal,dugaan adalah ketentuan yang tiada siapa yang dapat menghalangnya. emmmm...kenapa saya menyatakan ini semua???

sebabnya sebuah cerita telah menyedarkan saya tentang kuasa dan keindahan ALlah SWT. siapa yang pernah menonton 'Anakku Melihat Syurga'? Nah...inilah dia cerita yang menyedarkan aku tentang kuasa Allah terhadap manusia. Cerita ini mengisahkan tentang seorang anak soleh yang cacat telah mengubah perangai buruk ayahnya kepada perangai yang baik.Lihat dan hayatilah ceritanya. Sebenarnya saya baru sahaja habis menontonnya. Cerita ini mempunyai banyak pengajaran dan teladan yang boleh kita kongsi dan mengadunnya ke dalam kehidupan seharian kita.

emmmm...untuk permulaan cuma ini sahaja perkara yang saya mahu kongsikan kepada diri saya dan anda yang mahu membaca diari kehidupan saya. di lain waktu jika diizinkan Oleh-Nya saya akan membawa diri saya dan anda semua ke sebuah perjalanan hidup saya yang panjang dan bersimpang siur ini ok....diari kehidupan saya telah saya bukakan kepada anda semua yang ingin melihat sebuah perjalanan dan ranjau kehidupan yang sebenar....warggghhhh...mengantuknya...patutlah...dah jam 1.23 am...emmm...saya mahu tidur dulu k..jumpa lagi wahai diri dan saudaraku di luar sana...bye...S.hana Ak

No comments:

Post a Comment