Friday, August 20, 2010

Mimpi Nabi Allah

Assalamualaikum wahai pengembara blog saya. hari ini saya ingin menceritakan sebuah mimpi yang amat mengetarkan hati saya. saya sendiri pun tidak tahu benar atau tidak mimpi saya ini. namun apa yang berlaku ketika saya bermimpi, saya seperti berada dalam keadaan orang yang sedar.

saya bukannya bermimpi bertemu dengan Rasulullah SAW. kala anda semua melihat tarikh dan membaca post ini, saya baru sahaja bermimpi tentang itu. saya bertemu bermimpi dengan nabi Witir dan nabi Anastapsia. entahlah, saya pun tak pasti adakah nabi-nabi terdahulu yang mempunyai nama seperti ini.

kedua-dua nabi itu sedang berhalaqah di suatu tempat bersama dua sahabat lain yang saya tidak kenal namanya. saya tahu dia nabi Anastapsia kerana ada ditulis namanya di sana manakala nabi witir pula saya tanya siapa dia dan dia menjawab " saya nabi Witir".

saya juga melihat dengan jelas rambut dan susuk tubuh badan kedua-dua nabi ini walaupun ketika itu mereka sedang duduk. nabi anastapsia berambut panjang dan disisir dengan kemas manakala nabi witir, saya tidak melihat rambutnya kerana ia mendepani saya.

nabi Anastapsia menyatakan kepada saya tentang agama Islam. katanya agama Islam adalah agama yang benar seperti yang dikatakan oleh ayahnya. saya tanya siapa ayahnya ( nabi Anastapsia) dan dia menjawab, Nabi Sulaiman As. malah salah seorang sahabat mereka itu menyatakan perumpamaan begini apabila sahabat di sebelah nabi witir itu tidak bersetuju dengan kata-kata nabi Anastapsia.

" adakah kita menmijak tanah jika telapak kaki kita nipis?" dan orang di sebelah nabi witir menjawab. " tidak. tentulah sakit kerana nipis."

" hah, macam tu jugalah dengan islam..." kata sahabat nabi tersebut.

apabila saya sedar saya terus ceritakan kepada rakan-rakan saya ketika saya bersahur dan kata kawan-kawan saya.." itu mainan tidur " dan macam-macam lagi.

entahlah kawan-kawan. apakah benar mimpi saya itu mainan tidur atau saya dibayangi oleh majalah yang saya baca. namun ketika saya tidur saya tidak membaca buku atau majalah dan tidak berdoa serta berwudhuk seperti yang selalu saya amalkan.

mungkin kah itu adalah kesan daripada perbuatan saya akibat tidak berdoa dan berwudhuk sebelum tidur. Wallahualam...

No comments:

Post a Comment