Thursday, August 26, 2010

Diari kehidupan 56

Bismillahirrahmanirahim
27 Ogos 2010 (Khamis)

Assalamualaikum
hai pengembara blog saya? masih sudi mengunjungi blog saya yang biasa-biasa ni? kalau sudi, terima kasih saya ucapkan. alahai, dah lama rasanya saya tak menulis diari kehidupan saya kan.

baiklah, tak apa. saya akan tulis diari saya yang baharu ya. emm, tentang apa ye...hah, macam mana kalau saya ceritakan ramadhan kali ni. sebenarnya, bagi saya ramadhan kali ini kelihatan biasa-biasa saja.tekad dan azam saya kali ini ialah memenuhkan solat tarawih tiap hari. Insya Allah, jika tak ada halangan. tapiiii saya dah miss 2 malam solat tarawih sebabnya pergi ke Kl.

hmm, yang tu biarkan ia berlalu. sekarang ini saya nak teruskan solat di hari-hari yang lain. tentang persediaan saya untuk raya pula, saya belum buat persediaan. kemungkinan saya akan balik Kl atau duduk di kolej saja. beraya sendiri di sini. beraya dengan dinding, meja, kerusi, barangan dapur, siling, kipas, lampu, haiwan kecil, katil dan sebagainya. turut serta ialah alam, burung, angin, langit dan mentari.

macam sem-sem lalu lah juga. entahlah kawan-kawan, saya malas nak pergi mana-mana. jika orang sibuk dengan hari raya, saya pula sibuk dengan keputusan nak balik Kl atau duduk kolej. kawan-kawan yang lain pun dah berbuih mulut bagi cadangan.

" balik rumah sayalah."
" balik rumah kakak awak lah, tak payah duduk kat kolej."
" balik kg awak lah."

tapi sebenarnya, saya tak nak balik. yalah, alang-alang merantau, baik tak payah balik kampung. sebabnya suatu hari nanti, kita pasti akan balik ke tempat asal kita lagi.

hmm, rasanya dah tak ada yang nak dikisahkan, jadi saya akhiri diari kehidupan saya ini dengan lafaz salam untuk diri sendiri dan anda semua. salam....Hanako

No comments:

Post a Comment