Wednesday, May 12, 2010

Diari kehidupan 49

Bismillahirrahmanirahim
12 mei 2010 (Rabu)

Assalamualaikum
Hai, Apa khabar wahai pengembara blog saya? tetap setia dengan blog saya? harap anda semua setia mengembara di blog saya yang tak seberapa ini ye. terima kasih. hari ini, kisah saya sentiasa sama dengan kisah yang sebelum-sebelum ni.apa lagi kalau bukan kerja kan.

pukul 8 pagi saya dah tercongak di pejabat kolej dan itulah kerja saya setiap hari sepanjang cuti semester ni iaitu selama dua bulan. alaa, kena bayar lah. bukannya free tercongak kat situ. tak kisahlahberapa bayarannya tiap bulan. pukul 1 tengah hari, rehat sampai pukul 2 dan pukul 5, balik. kalau ada kerja lebih, sampai jam enamlah kerjanya.

kerja saya bukannya susah sangat tapi perlukan penelitian yang tajam dan jitu. kadang-kadang kira kunci, semak senarai fakulti pelajar, jaga kaunter dan macam-macam lagilah. kadang-kadang tu saya kena menaip pula. ellah biasalah kan. dah memang kerja kami. sebelum kami masuk sini kami dah ditemuduga dan beberapa syarat dan amaran diberikan. semua syarat dan amaran awal tu saya dan dua lagi kawan saya sanggup terima.

antara syarat dan amarannya ialah kerja kami adalah suatu kerja yang berat dan kami terimanya. dan inilah kisahnya apabila kami berkerja di sana. biasalah, kalau kesalahan sikit tu kena tegur perkara biasa kan. kena marah pun ada tapi kami cool je. takkan nak lawan. dah memang saya buat salah. terang-terang lagi bersuluh.

emm, seronok juga kerja di sana. walaupun baru seminggu setengah saya kerja tapi saya rasa dah macam sebulan kerja di situ. staf-stafnya memang ramah. seperti kawan tapi masih ada batas perhubungan antara staf dan pelajar. faham-faham sajalah.

hmmm, rasanya sampai sini saja diari saya kali ini. sampai jumpa lagi di lain waktu wahai diri dan pengembara blog saya. salam....Hanako

No comments:

Post a Comment