Friday, May 7, 2010

Diari Kehidupan 48

Bismillahirahmanirrahim
7 Mei 2010 (Jumaat)

Assalamualaikum
hai, apa khabar pengembara blog saya? masihkah anda sudi bermusafir di blog saya ini? anda mungkin bosan dengan Diari saya yang tak pernah berganti? emmm, jangan bosan kerana hari ini saya sudah tetapkan hati dan minda saya bahawa saya akan 'mengupdate' diari kehidupan saya yang baru. hmmm, bacalah, jika anda mahu membacanya.

hari ini sudah masuk hari keempat saya berkerja di kolej saya. tolong mana yang patut saja. ikut arahan. kalau buat sendiri kang kena marah pula. masa mula masuk kerja tu perlabagi perasaan melanda hati ini. biasalah, kerja kali pertama di kolej. sebelum ni kerja di supermarket di KL. rasa seronok kerja di sini. tapi yang lucunya saya asyik jaga kaunter. huh, rasanya dah semkin cekap kot jaga kaunter ni. bukannya lama pun, minggu ni je jaga kaunter, lepas tu buat kerja lain.

seronok juga dapat jumpa rakan-rakan yang baru dan lama. semasa kerja di sini, dapatlah saya merapatkan hubungan silaturrahim kepada staf-staf pejabat tu dengan sahabat-sahabat baru saya. saya memang tak balik ke Sabah atau Kl. kerja kan....tapi satu sajalah masalahnya, masa cuti dua bulan ni barang-barang dapur kat mana nak beli. kalaulah restoren Sayang tu buka sepanjang cuti kan bagus. tapi nanti saya tengok. tunggu sajalah.

esok saya akan kerja juga tapi lewat sikit. hmm, tentu kolej ni akan sunyi setelah kepulangan para penghuninya tidak lama lagi. dan kami akan berkerja setiap masa. huh, semoga saya akan melaksanakan tugas saya sebaik mungkin. amin...doakan saya ya. terima kasih. sebenarnya bosan juga bila malam menjelma kerana tak ada apa yang nak dibuat. duduk menghadap laptop je. kalau ada buku cerita kan bagus. masalahnya semua buku cerita saya, saya dah habis baca.

nak buat cerpen, tak ada ilham pula sekarang ni. buat sajak pun tak ada idea. nak tidur pun tak boleh sebab saya dah tidur tadi jadi mata tak mengantuk. tapi jam 12 malam saya mesti tidur. kalau tak dapat apalagi paksa jelah kan. paksa punya paksa tup-tup dah pukul 9 pagi.

hmm, baiklah saya sudahi diari kehidupan saya ini dengan ucapan salam dari saya untuk diri dan anda semua. salam...Hanako

No comments:

Post a Comment