Friday, December 16, 2016

Kesayanganku


Bismillahirahmanirrahim

Duhai kesayanganku. Aku selalu mengingatimu walau kau tak pernah menyedarinya. Mungkin aku tak pernah ada dalam doamu, tak pernah juga berada di hatimu. Namun ketahuilah, namamu selalu singgah di hati dan bibirku saat aku berdoa kepada-Nya.

Duhai kesayanganku. Aku selalu menunggumu. Menunggu kasihmu bercambah buatku walau aku tak tahu bila ia akan bersemi dalam hatimu. Namun ketahuilah, doa untukmu selalu kutitip agar kau selalu berada dalam rahmat-Nya. 

Wahai kesayanganku, aku selalu berharap agar suatu masa andai aku pergi darimu, kau akan tahu bahawa aku menyayangimu setulus hatiku. Tidak kupinta apa-apa darimu, cukuplah rasa ini selalu bersamaku selamanya. Ku genggam ia menjadi sebahagian dari hidupku.

Wahai kesayanganku, betapa mahalnya air mata andai perpisahan terjadi antara kita. Saat kau menjauhkan diri dariku, aku selalu berdoa agar aku sabar dan kuat dalam menempuhnya. Ku harap juga agar Dia menemukan kita di sana nanti.

Kesayanganku, aku tidak tahu apa akan berlaku antara kita di masa depan. Mungkinkah kita akan bersama atau tidak namun walauapapun yang berlaku aku mahu kau tahu bahawa aku sayang padamu selamanya. Dunia dan akhirat.

Kesayanganku, moga engkau sentiasa bahagia dan selamat di dunia dan akhirat. Insya Allah, aminn

S. Hana AK
Sabah

No comments:

Post a Comment