Friday, June 16, 2017

Mencintaimu


Bismillahirahmanirrahim

Mencintaimu
adalah anugerah Dia buatku
mencintaimu dalam diam
takkan sesekali ku luahkannya
cukuplah ia bersemi sentiasa di qalbu.

Mencintaimu
seperti bunga yang mekar mewangi
menjadi impian si rama-rama
menghisap nektar pada madunya.

Cukuplah aku mencintaimu dalam diam
diamku tidak bermakna
aku adalah wanita lemah
namun itulah kekuatanku
mencintaimu dalam keadaan
aku jaga maruahku sebagai wanita terindah.

Pernah kutekadkan pada diri
cinta tanpa kata-kata
adalah cinta yang indah
cukuplah doa menjadi pemudah bicara
cinta tanpa kata-kata
adalah cinta yang indah
hanya redha-Nya menjadi destinasi abadi.

Mencintaimu dalam diam
adalah prinsip yang kupegang teguh
takkan sesekali kugoyahkannya
sudah ku tetapkan pada diri
aku ingin menjadi seperti mereka
wanita-wanita mulia
pendamping hidup Rasulullah saw
mulia di dunia, mulia di akhirat.

Bukan tidak pernah kulanggar tekadku ini
mengenangnya membuatku tersipu malu
alangkah jahilnya diri ini
alangkah berdosanya aku kepadamu
pada Allah Yang Maha Pencinta
mengingatinya membuatku seringkali
menangis kerananya
rasa bersalah yang amat
mana maruahku, mana prinsip cintaku
kepada yang bergelar manusia.

Sekarang, aku ingin memuliakannya kembali
mencintaimu dalam diam
itu lebih baik untukku dan untukmu juga
biarlah Allah yang menentukannya
jika benar kita ditakdirkan bersatu, alhamdulillah
namun jika tidak, alhamdulillah
sesungguhnya Allah SWT Maha Mengetahui.



S. Hana AK
Johor Bahru

No comments:

Post a Comment