Saturday, September 3, 2016

Pagi yang indah



Bismillahirahmanirrahim

Pagi. Pagi yang selalu membuat jiwaku tenang, nyaman dan riang ria. Gurindam-gurindam alam bagaikan nafari kebahagiaan yang tidak pernah putus bagi seorang hamba-Nya. Pagi merupakan permulaan kepada segala yang berlaku hari ini sebelum terbit esoknya.

Saya suka pagi
sama seperti saya
suka waktu petang
saya suka langit biru
sama seperti saya
suka langit kirmizi
saya suka bulan
sama seperti saya
suka bintang
saya suka alam
sama seperti saya
suka alam semesta.

Tidak lama lagi tanah tandus yang berdekatan dengan tempat kerja saya akan mula sibuk dengan bunyian daripada suara-suara raksasa. Oh, dunia semakin sempit. Hidup manusia mula sama seperti makhluk di bawah daun.

#bahasa alam bahasa qalbi
#sejernih pagi yang bening
#gambar bukan hak milik saya

No comments:

Post a Comment