Friday, September 2, 2011

Entry Yang Terlampau Peribadi (Hiperbola sangat)

Assalamualaikum

malam ini hati ini sangat sedih. sesedih air mata alam. sesedih bintang kejora kehilangan sinarnya. tidak tahu bila penghungnya. mungkin esok, mungkin lusa atau selamanya. tak apalah, mungkin saya yang tersilap. mungkin tingkah saya tak padan dengan minda saya. tak apalah. tapi sedih itu tetap ada. suara kesedihan hanya di dalam qalbi. tidak terucap dengan bibir. maafkan saya jika saya membuatkan anda tidak selesa.

tak apalah...aduhhhh, maaf jika ini membebankan kalian untuk membacanya. tak ada yang menariknya pun. kalau tak nak baca tak apa. mungkin esok, lusa, tulat atau selama-lamanya saya akan mengubah diri saya khas untuk anda. cuma izinkan saya untuk mengucapkan terima kasih kepada anda. terima kasih kerana menjadi nadi kegembiraan saya. kita akan tetap bersahabat di dunia dan akhirat. walauapapun yang akan berlaku percayalah, saya tetap menjadikan anda sahabat saya. andai waktu dan tempat memisahkan kita selepas ini saya tetap akan mengingati anda walaupun mungkin anda tidak pernah mengingati saya. saya akan tetap ingat setiap 'penjagaan rapi' anda kepada saya selama ini.

Insya Allah, hari-hari yang kita lalui akan menjadi ilham saya untuk menuturkannya dalam bentuk karangan. anda memang sahabat yang terbaik. saya pula sahabat yang hanya layak untuk menjadi kawan. kawan yang kadang kala bukan kawan. maafkan saya kerana saya anda membuang kehidupan anda. maafkan saya....maafkan saya...maafkan saya... lepas ini saya akan ubah diri saya khas untuk anda. salam

{Entry ini kutujukan kepada seorang sahabat saya. tuannya biarlah rahsia saya dengan Allah. Tapi andai dia mengetahuinya suatu hari nanti,moga dia akan mengerti kerana saya memang tak pernah memahami dia.}

No comments:

Post a Comment