Sunday, September 12, 2010

Diari Kehidupan 58

Bismillahirahmanirahim
12 September 2010 (Ahad)

Assalamualaikum
hai pengembara blog saya? masih sudi beruzlah dengan blog saya ini? terima kasih wahai saudara-saudaraku yang dirahmati Allah swt. hmm, apa ya cerita hari ini. tentu pasal raya kan?

uhhh, ya, kelmarin dan semalam saya berada di rumah kakak kawan saya di Shah Alam untuk merayakan hari raya Aidilfitri di rumahnya. sehari suntuk kami beraya. dari pagi sampai malam. bertandang di rumah jiran dan kawan-kawan serta saudaranya. balik rumah sahaja, mandi, solat dan terus tertidur. esoknya pula, tetap beraya sakan juga sehingga perut ini hanya dapat menerima air yang dihidangkan. makanan dan kuih raya dah tak boleh masuk dah.

lalu, petang jam 5 semalam kami balik kat kolej. sampai pukul 9. sempat singgah di pasar malam tapi pasar malamnya dah banyak yang kena tutup. singgah di Grand Union pula untuk beli keperluan memasak. sepanjang cuti ini kami masak je lah. restoren semua dah tutup pasal nak raya kan. kerana penat kami terus tidur lepas mandi dan solat. sempat lagi menganyam mimpi. mimpi apa? entah, saya pun tak tahu. mimpi raya kotttt.

hari ini pula, bangun pukul 10 pagi terus buka laptop. buka internet dan melayari laman web cerpen. dah dua hari tak buka. macam tak cukup zat je kalau tak tengok laman ni. lepas tu mandi, masak, makan, solat, basuh baju, makan lagi, mandi, buka internet dan nak tidur dulu...mengantuk ni. kerja yang berlambak belum dibuat. opss, pagi-pagi hari ini, tengok epilog syurga cinta di tv3.com. seronok sekali menontonnya.

hmm, esok saya tak tahu apa yang nak dibuat. mungkin saya akan melalui hari-hari yang biasa saya lalui kot. Allah swt sahaja yang mengetahuinya. baiklah, sampai sini sahaja diari kehidupan saya hari ini. harap berjumpa di lain waktu ya sahabat-sahabatku. salam untuk diri dan anda semua. salam.....Hanako

No comments:

Post a Comment