Tuesday, April 27, 2010

Diari Kehidupan 46

bismillahirahmanirrahim
27 April 2010 (selasa)

Assalamualaikum khas buat para pengembara blog saya
hari ini satu lagi kertas peperiksaan dah terkeluar dari rutin harian saya iaitu Bahan Pendidikan. semalam juga kertas Sejarah Asia Tenggara 1900-1963 dah lepas. tinggal menunggu hari Khamis ini untuk menjawab dua kertas soalan sekaligus, pagi dan petang. kemudian 3 Mei pula ada satu lagi kertas subjek u yang akan saya jalani nanti.

sebenarnya lega sedikit hati ini apabila berjaya melepasi subjek-subjek yang agak susah untuk dijawab.namun jauh di sudut hati saya amat bersyukur kerana dapat melakukannya walaupun bukan yang terbaik. redha sajalah pada ALlah SWT. semasa menjalani peperiksaan ini pelbagai perasaan bercampur gaul dalam diri. takut, gembira, bersemangat dan macam-macam lagi akan muncul di hati saya.

hmm, harap soalan bagi subjek lain saya boleh jawab. begitu juga dengan rakan-rakan saya yang lain. kalau boleh saya nak naikkan lagi pointer saya semester ni. tapi bukan itu sebenarnya sebab kita untuk belajar, hanya semata-mata mahu mengejar pointer tetapi belajar kerana mahu mencari ilmu dan mengamalkannya.

dalam dunia ini banyak orang berilmu tapi rata-ratanya mereka tidak mengamalkannya dalam kehidupan seharian. buat apalah belajar tinggi-tinggi kalau ilmu yang diperolehi itu tidak diamalkan dan diaplikasikan. saya tidak mahu perkara itu terjadi dalam diri ini. maka saya perlu belajar mengenali rencah kehidupan dunia dan akhirat.

uhh, cukuplah setakan ini sahaja perkonsgsian saya untuk anda semua. sampai jumpa lagi dalam diari yang akan datang. salam wahai diri dan anda semua. salam...Hanako

No comments:

Post a Comment