Wednesday, February 2, 2011

Diari Kehidupan

Bismillahirahmanirahim
2 feb 2011 (rabu)

Assalamualaikum
hai pengembara blog saya. harap anda semua sihat walafiat. bagaimana dengan kehidupan anda semua? moga anda semua mendapat rahmat dari Illahi.

hmmm, bagaimana ya saya ingin memulakan diari kehidupan saya ini. uhh, biarlah saya bercerita sepanjang saya hidup di muka bumi ini. lagipun sekarang ini saya jarang kirim yang terbaru kan.

baiklah, sekarang ini saya berada dalam semester akhir di mana tidak lama lagi saya akan menjalani praktikum di sebuah sekolah yang berdekatan dengan kampus saya. kawan-kawan saya sudah ramai yang pergi meninggalkan saya. pengajian mereka sudah habis, hanya saya seorang. sekarang ini mereka sudah pun menjadi pendidik bangsa kita.

sedih tu memanglah sedih tapi hidup perlu diteruskan. perjuangan belum selesai maka saya perlu selesaikannya secara pelahan-lahan. Insya Allah saya juga akan mengikut jejak mereka.

hari ini saya sibuk simpan barang-barang yang dibawa ke rumah sewa saya dan kawan-kawan saya. entahlah kenapa ya saya berasa sedih ketika mengirim diari kehidupan ini semua. rasanya saya seperti mahu melepaskan segala kesedihan saya tapi kepada siapa ya. hanya pada Allah swt. apakah saya sedih kerana saya akan tinggalkan tempat ini? apakah saya sedih kerana sesuatu perkara? apakah saya sedih dengan kehidupan saya? saya tidak mengerti. yang pasti kesedihan ini bermukim dalam jiwa saya.

hmmm, tak apalah, saya akan cuba menahan diri ini dari bergundah-gulana. kepada anda semua, saya minta maaf jika ada khilaf yang saya lakukan sepanjang menjadi sebahagian hamba ALlah di dunia ini. maafkan saya. halalkan segala yang saya lakukan.

untuk anda saya sudah maafkan kalian dunia dan akhirat. maafkan saya ya. moga kita semua selamat di dunia dan akhirat.

salam ukhuwah, salam persahabatan dan Assalamualaikum...

No comments:

Post a Comment