Thursday, August 13, 2009

Diari kehidupan 3

Bismillahirahmanhirahim....
Assalammualaikum wkt

pagi tadi lepas sembahyang subuh saya tidur balik n bangun kul 7.oo am.. menginggatkan kuliah toturial saya pukul 10 maka saya pun tidur balik. saya diambil oleh rakan saya pakai motor dia. kesian dia sebabnya dia terpaksa balik ke kolej semata-mata mahu ambil saya setelah habis kuliah pukul 9 pagi tadi. hmmm..dari sini saya dapat sesuatu.. persahabatan...sahabat boleh buat apa sahaja untuk kita tapi mampukah kita membalas budinya? saya sebenarnya kadang-kala takut jika saya tidak seperti sahabat yang baik. kasih sayang yang ditunjukkan oleh teman kita amat bermakna kepada kita sepanjang kita menghadapi kehidupan ini.

lepas toturial tu, saya terus ke TMNU 9 untuk toturial pedadogi BM. sekali lagi sahabat saya ini menghantar saya walaupun saya tidak mahu. hmmm...saya tidak boleh tolak pelawaannya walaupun dia penat-penat bawa motor dan saya hanya tumpang duk je....terima kasih wahai sahabatku ini. budi tuan saya takkan lupa hingga akhir hayat saya.

lepas habis toturial saya balik tapi sempat beli jus Mangga madu kat kedai yang jual buah-buahan tu. rasanya kaw...sedap n terasa lemaknya. balik je terus rakan saya ajak saya p beli tiket bas di pekan Tanjung Malim. tapi hampah juga sebab tiket bas p kelantan dah habis. sampai kat rumah tertidor sampai jam 5. hah ni lagi bahaya. pukul 5 saya ada kuliah pengantar teori kat TU 3. apalagi dengan selamba je saya bersiap dan p kuliah. kawan saya tak habis-habis telefon...macam mak pula gayanya. mungkin takut saya tak datang kuliah kot. tiba je kat bilik kuliah..ish kuliah baru nak mula lah bro...

hari ni kami belajar pasal teori semiotik/ lambang yang terdapat dalam kehidupan kita dan ilmu sastera serta ilmu lain. tak sampai setengah jam saya kat situ pensyarah saya bagi tahu kuliah habis sebaik teori semiotik itu diterangkannya. aik awal balik...tapi besok hmmm tambah satu jam lagi lah.

Dan malam ni saya tengok blog kawan-kawan, baca cerpen kat blog penulisan2u, buat diari kehidupan ni...n lepas ni saya akan tidur kot. saya tak buat apa-apa pun padahal tugasan bertimbun. emmm...ok sampai kat sini je diari kehidupanku hari ini wahai diri dan anda pembaca semua. sampai kita jumpa lagi..salam...Hanako

No comments:

Post a Comment