Tuesday, January 12, 2010

Diari kehidupan 33

Bismillahirrahmanirahim
13 Januari 2010 ( Wed )

Assalamualaikum, hai pengembara blog saya. masihkah anda semua setia mengikuti setiap diari kehidupan saya? kalau masih, jangan lupa ikuti diari saya hari ini. kalau tak masih...emmm, lupakannya tapi layan ja lah ah.

ada banyak peristiwa yang saya nak kongsikan kat kamu semua dan untuk diri saya sendiri tetapi pukul 11 ni saya ada kuliah. jadi tak banyaklah info tentang peristiwa tu. sebenranya begini...kelmarin saya susun fail dalam laptop saya. kemudian pagi-pagi semalam saya bukalah..tiba-tiba tak boleh buka. adus napa ni. hati ni dah berdebar-debar. napa ni.

" su, napa laptop saya ni tak blh buka." tanya saya pada roomate saya.
" ni mesti ada problem ni. cuba ko hantar kat kedai komputer abang tu." jawab su.
" yalah kan. bagus juga." lalu saya pun p lah hantar. abang tu cakap laptop saya ni kena format.

sebelum tu dia tanya saya nak window apa, vista ke xp dan office apa,2003 atau 2007.
saya pun jawablah nak vista n office 2007.

abang tu tanya lagi, window 7 bagus dari vista. nak ke. saya pun on jelah. pasal window ni saya mana reti. office retilah sebab saya memang guna 2007 punya.

bila dah siap saya pun ambillah dan melayang duit saya lebih separuh rm 50. sampai kat rumah saya cuba buka. wow amazing tapi susah sangat. terbit pula rasa menyesal sebab tak ikut cakap su. dia cakap ambillah window xp. rupanya window yang selama ini saya guna ialah window xp. uhhh, tak apalah....ambil jelah ni. ada duit nanti saya nak ganti balik window. tapi mungkin bila dah selesa pakai ni saya akan lupakan pasal tu.

tulah akibatnya kan kalau malas nak belajar pasal komputer ni. window yang punya senang pun tak reti.

k lah, sampai di sini je. saya ada kuliah ni. salam wahai diri dan anda semua.salam....Hanako.

No comments:

Post a Comment